loading...
خدمات چاپ

انواع مختلف کارت بر اساس کاربرد

کارت‌ها با توجه نوع کاربرد می‌توان به ۵ گروه تقسیم کرد:

در ادامه در وبسایت خدمات چاپ با انواع مختلف کارت ها و ویژگی های فنی و امنیتی آنها آشنا می شویم، با ما همراه باشید.

۱- کارت‌های خدمات مالی (Financial Cards): می‌تواند از نوع بانکی یا غیربانکی باشد. نکته مشترک در مورد این کارت‌ها آن است که در نهایت یک بانک به عنوان پشتوانه و یا بانی، خدمات پرداخت نقدی و یا اعتباری آن را تقبل خواهد کرد. کارت‌های مالی به طور کلی به دو گروه کارت‌های پرداخت نقدی (Debit Card) و کارت‌های اعتباری (Credit Card) تقسیم بندی می‌شوند.

نکات و ویژگی های امنیتی کارت های بانکی ویزا

(شکل: اجزا مختلف و بخش های امنیتی کارت های بانکی)

پرداخت از طریق کارت‌های نقدی به طور معمول با برداشت مستقیم و همزمان از حساب دارنده کارت همراه خواهد بود، در حالی که دارندگان کارت‌های اعتباری از امتیاز پرداخت (برداشت از حساب) در مدت معین (بین ۱ تا ۳ ماه) برخوردار هستند. در حال حاضر بیشتر کارت‌های بانکی موجود در کشور از نوع Debit هستند، گرچه زمزمه‌هایی از ارایه خدمات اعتباری روی کارت از برخی بانک‌ها شنیده می‌شود. کارت‌های مالی بسته به نوع خدماتی که روی آن ارایه می‌شود می‌توانند ازنوع مغناطیسی (Magnetic Cards)، هوشمند (Smart Cards)، بدون تماس (Contactless Cards) و یا ترکیبی از آنها (Hybrid Cards) باشند. در این میان می‌توان به کارت‌های عابربانک، انواع کارت‌های هدیه، کارت خرید ویژه کارکنان سازمان‌ها و به تازگی کارت یارانه اشاره کرد.

۲- کارت‌های مخابراتی( Telecommunication Cards): این کارت‌ها به ۲ گروه تقسیم می‌شوند: کارت‌های جی‌اس‌ام که دارای تراشه هوشمند (Smart Chip) هستند و به‌طور معمول بعد از جدا شدن از بدنه کارت به صورت سیم کارت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارت‌های اعتباری تلفن یا همان (Prepaid Cards ) که به صورت مبلغ‌دار موجود بوده و برای استفاده در تلفن‌های عمومی تولید می‌شوند.

۳- کارت‌های شناسایی(Identification Cards): یکی از مهم‌ترین و حساس ترین شاخه‌های تولید کارت محسوب می‌شود. اجرای شاخص‌های امنیتی مختلف در مراحل طراحی، چاپ با مرکب‌های ویژه، چاپ خاص و درج هولوگرام، نوار امضاء و… می‌تواند در مرحله تولید و روی بدنه کارت‌ها در نظر گرفته شود. همچنین این نوع کارت می‌تواند در بر گیرنده یک بخش هوشمند به صورت تراشه تماسی(Contact Chip) و یا غیر تماسی(Contactless Chip) در بدنه کارت باشد. در این صورت علاوه بر درج اطلاعات فردی دارنده کارت به‌صورت فیزیکی، امکان ثبت و ضبط اطلاعات دیجیتال متعددی در بخش هوشمند کارت فراهم می‌آید.

کارت های شناسایی



این اطلاعات بسته به نوع کارت و روش شخصی‌سازی(Personalization) از طریق انواع کارت خوان قابل دسترسی و بازیابی هستند. از این گروه می‌توان به کارت‌ ملی هوشمند و یا کارت سلامت که از پروژه‌های ملی آتی کشور به شمار می‌روند اشاره کرد. گرچه پروژه‌هایی در مقیاس کوچکتر مانند گواهینامه رانندگی در کشور به مرحله اجرایی رسیده است.

کارت شناسایی



۴- کارت‌های تجاری و تبلیغاتی (Promotional & Commercial Cards): مجموعه وسیعی ازانواع کارت‌ از جمله کارت‌های گارانتی، کارت ویزیت و تبلیغاتی و… را شامل می‌شود. بسته به نوع کاربری می‌توان از چاپ ، متریال و یا روش‌های مختلفی جهت تولید این نوع کارت استفاده کرد. در برخی موارد مانند کارت‌های گارانتی، ممکن است عملیات تکمیلی مانند شخصی سازی (درج شماره سریال و بارکد) و یا نوار امضاء مورد درخواست مشتری باشد. کارت‌های ویزیت هم می‌تواند در این گروه قرار گیرد.

کارت های تجاری


۵- کارت‌های اسکرچ (Scratch Cards): این کارت‌ها که از جنس مقوا یا پلاستیک تولید می‌شوند، دارای پین کد، شماره‌ سریال و یا بارکد به منظور کاربرد‌های مختلفی هستند. مهمترین و عمومی‌ترین کاربرد این نوع کارت به عنوان کارت شارژ تلفن همراه و یا تلفن اینترنتی است، گرچه در زمینه‌های متعدد دیگری از جمله کارت قرعه کشی، اینترنت، خرید اینترنتی، کارت شارژ شبکه‌های تلویزیونی (در کشورهای خارجی رایج است) و غیره کاربرد دارد.

کارت اسکرج


مشخصات فنی کارت‌ها
کارت‌ها از نقطه‌نظر عملیاتی که به منظور تولید آنها صورت می‌پذیرد و فاکتورهایی که متناسب با نوع کارت اضافه می‌شوند، به انواع مغناطیسی (Magnetic Cards)، تماسی (Contact)، غیرتماسی (Contactless)، اسکرچ و کارت‌های ساده پلاستیکی تقسیم می‌شوند.


کارت‌های مغناطیسی
گروهی از کارت ها هستند که قادر به ضبط و نگهداری اطلاعات با استفاده از آرایش مغناطیسی ذرات کوچک فلزی روی یک باریکه از مواد مغناطیسی به همراه لایه نازکی از فیلم شفاف می باشد. این باریکه که نوار مغناطیسی نامیده می شود در نتیجه تماس و حرکت روی یک هد خوانده می شود.

نوار مغناطیسی کارت های مغناطیسی

کارت‌های مغناطیسی با این مشخصات می توانند توسط بسیاری از خودپردازها (ATM)، پایانه‌های فروش (POS) و… خوانده شده و جهت کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. گرچه در کشور ما کارت‌های مغناطیسی بیشتر جهت کاربردهای بانکی مورد استفاده قرار می گیرند، ولی این نوع کارت‌ها می توانند در موارد متعددی از جمله کارت‌های هدیه، وفاداری، عضویت، بلیط و غیره کاربرد داشته باشند. از نظر ضریب امنیتی، کارت‌های مغناطیسی در مقابل کارت‌های دارای تراشه (chip)، از امنیت پایین‌تری برخوردارند.

کارتهایمغناطیسیخدمات

 

این کارت‌ها به دو گروه اصلیLow Coercivityا(LOCO) و High Coercivityا(HICO) تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو نوع، در میزان چگالی نوار مغناطیسی است گرچه این چگالی در تقسیم بندی‌های پایین‌تری با درجات مختلف زیر مجموعه‌های دیگری برای دو گروه اصلی بالا ایجاد می‌کند. نوارهای مغناطیسیLOCO از چگالی پایین‌تری برخوردارند، در نتیجه با جریان مغناطیسی کمتری نوشته(Write) می‌شوند، به همان میزان نیز جریان مغناطیسی کمتری برای خواندن اطلاعات روی آنها نیاز است، به همین دلیل در مقابل میدان‌های مغناطیسی موجود در محیط کار و زندگی آسیب پذیر‌تر هستند. این نوع نوار جهت تولید کارت و یا بلیت‌هایی که در مدت زمان کوتاهی استفاده می‌شوند مانند بلیط‌های مقوایی مورد مصرف در حمل و نقل شهری مانند مترو و یا بلیط ورودی نمایشگاه‌ها (در خارج از کشور)کاربرد دارد. در مورد کارت‌های بانکی، امروزه از نوارهای مغناطیسی HICO استفاده می‌شود. این نوارها برای نوشتن و خواندن اطلاعات، نیازمند ولتاژ و شدت میدان مغناطیسی بالاتری هستند، و در نتیجه مقاومت و ماندگاری بیشتری در مقابل میدانهای مغناطیسی موجود درمحیط زندگی مانند موبایل و لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون و… دارند. در گذشته نوارهای LOCO به طورمعمول به رنگ قهوه‌ای و HICO به رنگ مشکی تولید می‌شدند، ولی هم‌اکنون این نوارها در رنگ‌های مختلف مانند نقره‌ای و طلایی، قهوه‌ای و… تولید شده؛ در نتیجه نوع نوار از رنگ آن قابل تشخیص نیست.


کارت‌های تماسی و غیرتماسی (Contact and Contactless Cards)
شباهت این نوع کارت‌ها با یکدیگر، وجود یک تراشه (‍Chip) روی بدنه به صورت تماسی (Contact) و یا درون لایه‌های کارت، به صورت غیرتماسی (Contactless) است. در کــارت‌های تمــاسی، سطــح تـمــاس (Contact Surface)، باید در ارتباط مستقیم با دستگاه کارت‌خوان (Card Reader)، قرار گیرد. این سطح، ارتباط Reader را با تراشه زیر سطح تماس را برقرار می‌کند.

کارت های تماسی

در کارت‌های غیرتماسی تراشه و آنتنی که برای برقراری ارتباط، درون لایه‌های کارت طی فرایند تولید قرار می‌گیرد، به صورت غیرتماسی و از طریق امواج رادیویی(RF) از فواصل قابل تعریفی با دستگاه Reader قابل دریافت و خوانده شدن است که اصطلاحاً با نام RFID، به معنی شناسایی از طریق امواج رادیویی شناخته می‌شوند که این فاصله با توجه به فرکانس‌های مختلف قابل تعریف است. از آنجا که چیپ‌های غیرتماسی زمان تراکنش بسیار کمتری – کسری از ثانیه- نسبت به چیپ‌های تماسی دارند، استفاده از آنها در بلیط‌های اعتباری مترو و اتوبوس و به طور کلی رفت و آمد و کنترل تردد، بسیار رایج و مورد اقبال است. البته باید گفت که علاوه بر این موضوع، کاهش چشمگیر استهلاک کارت و کارت خوان در موارد پرکاربرد مد نظر قرار می‌گیرد. کارت‌های تماسی نیز همانطور که اشاره شد کاربردهای متعددی از کارت‌های اعتباری تلفن همگانی و کارت سوخت تا انواع کارت‌های بانکی و… را شامل می‌شود.

خدمات کارت های دیجیتال

کارت هوشمند

 


کارت هوشمند کدام است؟
به طور حتم شما هم تاکنون عبارت «کارت هوشمند» را در مورد انواع کارت‌های دارای تراشه شنیده‌اید. حال این سوال پیش می‌آید که آیا تمامی کارت‌های دارای تراشه مانند کارت تلفن و یا کارت‌های غیرتماسی که حاوی تراشه پنهان هستند، هوشمند به حساب می‌آیند؟

کارت های هوشمند



برای پاسخ به این پرسش باید توضیحی درباره انواع تراشه‌ها (Chip) بدهیم:
تراشه‌های مورد استفاده در کارت‌ها را می‌توان به دو نوع حافظه (Memory) و میکروپروسسور (Micro processor) یا همان هوشمند (Smart) تقسیم کرد.

تراشه های کارت هوشمند



تراشه حافظه‌، از ساختار الکترونیکی و امنیتی ساده‌تری نسبت به تراشه هوشمند برخوردار است و تنها می‌توان اطلاعاتی را از طریق کلیدهای امنیتی ساده‌ای، روی آن نوشت یا خواند (write and read). این تراشه‌ها در کارت‌هایی مانند کارت‌های کنترل تردد و یا تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراشه



اما تراشه ‌هوشمند، از مدار مجتمع پیچیده ای که شامل اجزای مختلفی از جمله پردازشگر، منبع تغذیه،حافظه نوشتنی و خواندنی(RAM & ROM)، ساعت و… است، تشکیل شده‌ است. این تراشه‌ها قابلیت پردازش اطلاعات ذخیره شده را داشته و می‌توانند مانند یک کامپیوتر کوچک عمل کنند و اطلاعات را از یک درگاه دریافت کرده، پردازش کنند و با رعایت یک سری فاکتورهای امنیتی آن را به بخش دیگری منتقل کنند.

چیپ

ممکن است کارت‌های حافظه و هوشمند از نظر ظاهری شبیه به هم باشند، ولی تراشه کار گذاشته شده در آنها این تفاوت را ایجاد می‌کند. همچنین یک کارت تماسی یا غیرتماسی نیز می‌تواند مجموعه‌ای هوشمند یا حافظه‌ای ساده باشد.

پس با این تفاصیل می‌توان گفت کارت هوشمند تنها به کارتی گفته می‌شود که دارای تراشه هوشمند بوده و قابلیت پردازش اطلاعات را داشته باشد و مانند یک کامپیوتر کوچک عمل کند. به عنوان مثال کارت اعتباری هوشمندی به نام کارت سینما را در نظر بگیرید که برای مصرف کارکنان سازمانی، تولید شده باشد. در این کارت این امکان قرار داده شده که علاوه بر اطلاعات فرد مصرف‌کننده کارت، عملکردها و قابلیت‌هایی در مورد این‌که مصرف‌کننده بتواند فیلم‌های جشنواره، کودک یا… را با چه درصد تخفیفی، در چه سانسی، چه فیلمی و در کدام سینما تماشا کند و یا مبلغ آن را از طریق قابلیت کیف پول الکترونیکی موجود در کارت پرداخت نماید و اطلاعات آن را از طریق درگاهی به مرکز مورد نظر منتقل نماید، مدیریت می‌شود. این امکان و بسیاری امکانات دیگر در یک کارت هوشمند قابل تعریف است.
کارت‌ هوشمند سوخت مثال دیگری از کاربرد این نوع کارت در زندگی روزمره است.

کارت‌های اسکرچ

همانطور که در طبقه‌بندی قبلی اشاره شد، به‌طور معمول برای مصارف کارت شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرچه به موارد استفاده دیگری مانند کارت‌های قرعه کشی و… نیز می‌توان اشاره نمود. نوار اسکرچ از طریق روش هات استمپ (Hot Stamp)، لیبل و سیلک اسکرین و یا سایر روش‌ها، روی شماره یا کد را که به شیوه‌های مختلف دیجیتال، روی کارت چاپ شده است، پوشش می‌دهد.

ضریب امنیتی اطلاعات در انواع کارت‌ها و آشنایی با الگوریتم ها

امنیت کارت های هوشمند

از بین انواع کارت‌های با قابلیت ضبط دیجیتال اطلاعات، کارت‌های مغناطیسی از پایین‌ترین امنیت برخوردارند. اطلاعات موجود روی

محتوای یک کارت ویزیت چه باید باشد+تاریخچه کارت های ویزیت

محتوای یک کارت ویزیت چه باید باشد

+تاریخچه کارت های ویزیت

کارت ویزیت به معنای کاغذ کوچکی است که شما اطلاعات تماس خود را روی آن می نویسید و به کسی می دهید که آن ها را می خواهد یا لازم دارد سال های سال چشم و هم چشمی، رقابت و نوآوری و همچنین ظهور تکنولوژی های پیشرفته چاپ موجب گردید که روز به روز این برگه ارتقا یافته و به جایی برسد که امروز رسیده است.

محتوای یک کارت ویزیت

 

تاریخچه کارت ویزیت:

تجار چینی اولین نمونه‌های کارت ویزیت را در قرن 16 مورد استفاده قرار دادند. اما رد پای نمونه‌های امروزی‌تر کارت ویزیت را باید در قرن ۱۷ میلادی در اروپا جستجو کرد. جایی که اشراف‌زادگان برای ملاقات با یکدیگر نام و خلاصه‌ای از سوابق خود را در کاغذی درج می کردند و پیش از دیدار با اشراف‌زاده‌ای دیگر آن را توسط پیشخدمت خود به منزل او می‌فرستادند.

تبادل دو طرفه کارت‌ها نشانه‌ پذیرش میزبان برای ملاقات با میزبان بود. رواج کارت ویزیت در کشور امریکا در قرن ۱۸ میلادی بود. در آن دوران محتوای روی کارت ویزیت در یک طراحی یا نقاشی ساده و نام خلاصه شده بود.

● کاربرد کارت ویزیت
مهمترین سوالی که باید حین تصمیم برای سفارش کارت ویزیت از خود بپرسیم این است که کاربرد کارت ویزیت چیست؟ امروزه در کشور ما اصلی‌ترین کاربرد کارت ویزیت اطلاع‌رسانی آرشیوی (و نه تبلیغاتی) است. یعنی قرار نیست کارت ویزیت برای شما مانند یک آگهی تلویزیونی، یک محصول (اعم از تجاری یا فرهنگی) یا خدمات را معرفی کند؛ بلکه اطلاعات یک شخص حقیقی یا حقوقی را به ساده‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین شکل در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
این را نباید فراموش کرد که کارت ویزیت معمولا توسط خود شما یا نزدیکانتان به دست مخاطب می‌رسد، بنابراین می‌توان روی شناخت اولیه‌ای که نتیجه برخورد شما و مخاطب است حساب کرد.
اطلاعاتی که معمولا روی کارت ویزیت دیده می‌شود شامل نام و نشانی و راه‌های تماس است و گاه خدماتی که صاحب کارت ارایه می‌کند. اگرچه شما می‌توانید کارت ویزیت‌هایی را مثال بزنید که صاحب آن، صفحه کارت را با یک بروشور اطلاع‌رسانی «اشتباه» گرفته است و تمام جزییات کار خود را روی آن درج کرده. نکته دقیقا در همین عبارت است: «اشتباه» گرفته است. اگر کاربری اطلاع‌رسانی آرشیوی را برای یک کارت ویزیت قایل باشیم باید به درج خلاصه‌ترین و در عین حال کلیدی‌ترین اطلاعات روی کارت ویزیت بسنده کنیم و خودمان را توجیه کنیم نباید هزینه‌ای که برای سفارش کارت ویزیت می‌پردازیم را با استفاده بهینه از تمام مساحت کارت و درج تمامی اطلاعات ممکن، حلال کنیم!
بنابراین هر زمان که به صرافت داشتن کارت ویزیت افتادید، قلم و کاغذ بردارید و اطلاعات شخصی خود را به خلاصه‌ترین شکل ممکن درآورید.

محتوای استاندارد و بین المللی یک کارت ویزیت وبسایت خدمات چاپ به شما عرفی می کند:
محتوا و اطلاعاتی که می بایست روی کارت ویزیت شما درج شوند بستگی که نوع کار و حرفه شما دارد:


الف) فعالان عرصه خدمات عمومی فروشندگان،  تولید کنندگان داخلی جهت فعالیت در داخل کشور:
اگر شما جزو این گروه هستید وبسایت "خدمات چاپ" به شما توصیه میکند که از یک کارت ویزیت دو رو استفاده نمایید که در یک طرف آن اطلاعات تماس شما (شامل موارد زیر) و در طرف دیگر فعالیت های شما (به شرح زیر) درج گردد.


1- اطلاعات تماس شامل:

  • نام شرکت ، موسسه...
  • لوگو یا آرم شرکت، موسسه...
  • شماره ثبت/پروانه فعالیت
  • کد اقتصادی
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس شرکت/موسسه...
  • تلفن ثابت (با قید کد شهر)
  • تلفن همراه
  • وبسایت
  • پست الکترونیک


2- فعالیت ها:
در هنگام درج فعالیت ها در پشت کارت ویزیت خود به این نکته توجه داشته باشید که کسی حوصله ندارد که ریز ریز فعالیت های شما را از روی کارت کوچک بخواند پس بهتر است با دقت و بررسی کامل حد اکثر پنج عنوان یا سه خط کوتاه از اهم فعالیت هایتان را درج کنید، همچنین می توانید به جای متن از تصویر یا تصاویر مرتبط استفاده کنید که گویای آن موارد باشد توجه داشته باشید که از شلوغ کردن سطح کارت ویزیت جددا خودداری نمایید.

ب) شخصیت های علمی-دانشگاهی، متخصصین، پژوهشگران:
این افراد معمولا در سمینارها،کنگره ها،کارگاه ها و متینگ های بین المللی اقدام به برقراری ارتباط با سایر هم نوعان خود که از داخل و خصوصا از کشور های دیگر هستند، نموده و نیازمند کارت ویزیتی میباشند که ضمن حفظ شخصیت علمی آنها محتوای مناسبی را ارائه کند، وبسایت " خدمات چاپ " به این افراد کارت ویزیت دو رویی را پیشنهاد می کند که یک طرف آن به زبان فارسی مشخصات (به شرح زیر) قید شود و در سمت دیگر همان مشخصات به زبان انگلیسی
مشخصات لازم:
1- نام و نام خانوادگی (دکتر...)
2- مقطع و رتبه علمی (فوق تخصص جراحی اطفال)
3- لوگو و نام مرکز یا دانشگاه محل فعالیت
4- خلاصه ای از جایگاه علمی خود در حد یک یا حداکثر دو خط (عضو هیات علمی...، رئیس گروه تحقیقات...)
5- آدرس کامل (ایران/تهران/...../دانشگاه...)
6- تلفن ثابت کامل (+98 21 ...)
7- تلفن همراه
8- وبسایت
9- ایمیل شخصی رسمی

وبسایت بزرگ "خدمات چاپ" شما را با انواع تکنولوژی ها و روش های تولید کارت ویزیت آشنا می کند و همچنین این امکان را برای شما کاربر محترم فراهم می کند تا ضمن آشنا یی با جنس های مختلف و ساز های گوناگون کارت های ویزیت و همچنین مشاهده نمونه های واقعی آنها  همچون یک فرد با تجربه اقدام به سفارش کار خود نمایید،
از طرف دیگر جهت جلوگیری از سرگردانی شما در انتخاب یک فعال و ارائه کننده خدمات طراحی و چاپ، وبسایت خدمات چاپ لیستی از برترین و بهترین فعالان عرصه خدمات کشور را در اختیارتان میگذارد تا با صرف کمتین وقت و هزینه بهترین کارت ویزیت را داشته باشید.


● به کجا سفارش دهیم؟
اما طراحی کارت ویزیت را باید به چه کسی سفارش دهیم؟ البته پیش از پاسخ به این سوال باید به پرسش دیگری جواب بدهید: تا چه اندازه برای کیفیت یک کارت ویزیت ارزش قایل هستید؟
بسیاری از افراد فرآیند سفارش یک کارت ویزیت را شامل دو مرحله می‌دانند: سفارش حضوری یا تلفنی کارت به چاپ‌خانه یا یک واسطه و تحویل آن، و اصولا سهمی برای کیفیت طراحی کارت خود در نظر نمی‌گیرند. غفلتی که تنها در زمان مقایسه جلوه بصری کارت خود با کارت ویزیت همکارشان که بسیار زیبا تر و چشم نواز تر ‌‌جلوه‌ می کند، از آن آگاه می‌شوند.

دوباره باز گردیم به پرسش ابتدای این پاراگراف: طراحی کارت ویزیت را باید به چه کسی سفارش دهیم؟ دایره کسانی که می‌توانند وظیفه طراحی کارت ویزیت شما را بر عهده بگیرند بسیار گسترده است؛ مخصوصا در آستانه سال ۲۰۰۷ میلادی که سادگی امکان کار با یک نرم‌افزارهای طراحی و گرافیکی، بسیاری از افراد، از پسر خاله عزیزتان بگیرید تا مسئول تکثیر یک فروشگاه، را به این توهم انداخته است که می‌توانند از عهده هر کار تصویری و گرافیکی برآیند.

اما اگر برای کیفیت بصری آنچه به عنوان کارت ویزیت کاری یا شخصی به دست مخاطبان خود می دهید ارزش قایل هستید، کارت ویزیت خود را به یک «طراح گرافیک» سفارش دهید. این دسته از افراد معمولا در «شرکت‌های تبلیغاتی» یا «آتلیه‌های شخصی طراحی» مشغول به کارند.
با مراجعه به یک طراح گرافیک می توانید نمونه کار‌ها یا البوم‌هایی از کارت‌های ویزیت را ورق بزنید و مورد مشابه به سلیقه خود را انتخاب کنید. پس از آن خواسته‌ها و انتظارات خود از کارت ویزیت را با او در میان بگذارید. حتی به قطع، رنگ‌بندی و نوع کاغذ مورد نظرتان نیز اشاره کنید.

اما در نهایت وظیفه طراحی کارت را به شخص وی بسپارید. فراموش نکنید همچنان که شما در رشته خود یک متخصص و خبره هستید و از بیمارانتان انتظار دارید که به گفته و عمل شما احترام بگذارند و آن را بپذیرند، یک طراح گرافیک نیز در حوزه کاری خود یک متخصص است که بدون شک بهتر از شمامی‌تواند در مورد جزییات یک کارت ویزیت اظهار عقیده کند. شما این اختیار را برای خود قایل باشید که هنگام مرور نمونه‌ کارهای قبلی او، سبک و جزییات کاری او را بپذیرید یا به شخص دیگری مراجعه کنید. اما در صورت پذیرش، به طراح اعتماد کنید و او را در کار خود آزاد بگذارید.

بدون شک برای هر پزشک یا دندان‌پزشکی مطبوع تر است که طرح کارت ویزیت او، خاص و متعلق به شخص وی باشد. اما به این نکته نیز توجه کنید که برای داشتن یک کارت با طراحی زیبا و احتمالا منحصر به فرد باید هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی بپردازید. قبل از سفارش کارت این مساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و در صورتی که کیفیت کار چندان برای شما اهمیت ندارد، قید یک طراح گرافیک را بزنید و به مستقیما به یک چاپ‌خانه یا مرکز تایپ و تکثیر مراجعه کنید.


● روش‌ها چاپ
صحبت کردن از روش‌های مختلف چاپ در شرایط حاضر که هر روزه فن‌آوری‌های تازه‌تری در این حوزه ظهور می کنند خیلی دقیق و فنی نخواهد بود. اما می‌توان تکنیک‌های چاپ فعلی را در دو دسسه کلی تقسیم‌بندی کرد:


● چاپ افست و چاپ دیجیتال


الف) چاپ افست در کارت ویزیت
افست معمول ترین روش چاپ در ایران است که به دلیل سابقه نسبتا طولانی و تجربه‌های فراوانی که در سیستم‌های آن انجام شده است به یکی از بهترین و ارزان ترین روش‌های چاپ تبدیل شده است. بنای چاپ افست بر ترکیب رنگ‌ها بر اساس چهار رنگ آبی(C)، ماژنتا (M)، زرد (Y) و سیاه (K) است. شاخص عمومی افست تیراژ معمولا بالای سفارشات است که به طور معمول هزار نسخه است.


ب) چاپ دیجیتال در کارت ویزیت
روشی است شبیه اتفاقی که در پرینترهای رومیزی می‌افتد؛ با این تفاوت که ماده اثرگذار روی کاغذ پودر رنگی است که در اثر حرارت به صورت لایه‌های رنگ روی کاغذ می نشیند. حسن بزرگ چاپ دیجیتال سرعت فوق‌العاده (در حد ساعت) و تیراژ دلخواه (و عموما پایین) سفارشات است. هزینه این چاپ در تیراژ برابر بسیار بیشتر از چاپ افست است.
کارت‌های ویزیت عموما به روش افست چاپ می‌شوند، مگر اینکه سفارش دهنده مشمول محدودیت زمان باشد تا تیراژ محدودی از کارت را سفارش دهد. در این صورت چاپ دیجیتال به صرفه‌تر است.


● انتخاب نوع مقوا
کارت‌های ویزیت بسته به نوع کاربرد در روی کاغذهای مختلفی چاپ می‌شوند. معمول ترین این کاغذها عبارتند از:


▪ مقوای کارتی:
عموما مقوا برای کارت ویزیت مناسب نیست، مگر به منظور صرفه‌جویی در هزینه


▪ مقوای گلاسه:
ضخامت ان متفاوت است. قیمت آن نسبت به انواع دیگر پایین‌تر است.


● مقوا با روکش ورنی داغ یا مات:

روکش ورنی جدا از افزایش جلوه و زیبایی، موجب اتسحکام و ماندگاری کارت شما می‌شود. اما وجه منفی آن، این است که امکان نوشتن روی این کارت وجود ندارد. در نتیجه برای کارت ویزیت مطب کاربرد ندارد، چراکه امکان درج وقت بیمار در پشت ان وجود ندارد.


▪ مقوای بافت‌دار (کتان):
این نوع مقوا سبکی، استحکام و زیبایی را به صورت توام دارد. قابلیت انعطاف دارد، پس حین خم شدن نمی شکند و امکان نوشتن روی ان وجود دارد. قیمت این نوع مقوا نسبت به موارد دیگر اندکی بیشتر است.


● مهم ترین ویژگی‌های یک کارت ویزیت خوب :

کارت ویزیت با یو وی موضعی

چاپ کارت ویزیت با یو وی موضعی

حتما تاکنون کارت ویزیت هایی را دیده اید که بخشی از سطح آن براق است مثلا روی نوشته ها یا روی لوگوی کارت براق است اصطلاحا این نوع از کارت ویزیت ها یو وی موضعی نامیده می شوند و دارای زیبایی خاصی هستند خصوصا اگر خدمات دهنده چاپ بتوان با دقت هرچه تمام تر دستگاه خود را تنظیم نموده و دقیقا بخش مورد نظر به خوبی یو وی شود. سایز این کارت 8.5x4.8 میباشد. این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات قرار می گیرد . نکته حائز اهمیت این نوع کارت که موجب زیبایی هرچه بیشتر این کارت می شود امکان ایجاد UV موضعی در مکان هایی از کارت که مد نظر شما است، میباشد. UV موضعی در این نوع کارت موجب چندین برابر شدن جذابیت این نوع  از کارت ویزیت نسبت به کارت سلفون مات شده است.

کارت ویزیت سلفون موضعی

خدمات چاپ کارت ویزیت

نمونه کارت ویزیت سلفون یو وی موضعی

کارت ویزیت سلفون

کارت ویزیت سلفون

انواع کارت ویزیت با روکش سلفون:

سلیفون مات

سلفون براق

سایز این کارت 8.5x4.8 میباشد. این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات یا براق قرار می گیرد که موجب استحکام بیشتر کارت می شود. این نوع کارت از جمله کارت های مقرون به صرفه و شیک می باشد.

در تیراژهای کم می توان به کمک چاپ دیجیتال این کارت را تولید نمود که البته صرفه اقتصادی آن کم می شود

 

درباره ما
خدمات چاپ ایران یک وبسایت کاملا خصوصی می باشد که در راستای آموزش و ارائه مشاوره به ملت عزیز ایران در تمام زمینه های صنعت عظیم چاپ فعالیت می کند. مواردی از قبیل قیمت ها و تعرفه ها و همچنین آموزش تکنیک های چاپ تاریخچه دستگاه ها انواع کاغذ مقوا سلفون صحافی چاپ پوستر بنر کپی پرینت چاپخانه و سایر خدمات و صنایع مرتبط با عرصه چاپ در کشور. از تمام موسسات فعال در این زمینه دعوت به همکاری و مشارکت می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما به عنوان یک مشتری کدام یک از موارد زیر را از خدمات دهنده چاپ بیشتر می پسندید؟







    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1066
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 312
  • بازدید ماه : 624
  • بازدید سال : 29,176
  • بازدید کلی : 1,327,742
  • کدهای اختصاصی
    بانک اطلاعات سردرد
    بانک اطلاعات سردرد







    ==========================

    بنر ها

    لوگوی حمایت از بیانیه جهانی سرطان_مرکز تحقیقات سرطان

    سوپر سئو