|
==================================================================================
راه اندازی آزمایشی وبسایت خدمات چاپ ایران
عضویت موقتا رایگان است ! 
درباره :
چاپ افست ,
چاپ دیجیتال ,
سیستم رنگی CMYK ,
سیستم رنگی RGB ,
چاپ کارت ویزیت ,
تعداد بازدیدها از این مطلب: 7362
محتوای یک کارت ویزیت چه باید باشد
+تاریخچه کارت های ویزیت
کارت ویزیت به معنای کاغذ کوچکی است که شما اطلاعات تماس خود را روی آن می نویسید و به کسی می دهید که آن ها را می خواهد یا لازم دارد سال های سال چشم و هم چشمی، رقابت و نوآوری و همچنین ظهور تکنولوژی های پیشرفته چاپ موجب گردید که روز به روز این برگه ارتقا یافته و به جایی برسد که امروز رسیده است.

● تاریخچه کارت ویزیت:
تجار چینی اولین نمونههای کارت ویزیت را در قرن 16 مورد استفاده قرار دادند. اما رد پای نمونههای امروزیتر کارت ویزیت را باید در قرن ۱۷ میلادی در اروپا جستجو کرد. جایی که اشرافزادگان برای ملاقات با یکدیگر نام و خلاصهای از سوابق خود را در کاغذی درج می کردند و پیش از دیدار با اشرافزادهای دیگر آن را توسط پیشخدمت خود به منزل او میفرستادند.
تبادل دو طرفه کارتها نشانه پذیرش میزبان برای ملاقات با میزبان بود. رواج کارت ویزیت در کشور امریکا در قرن ۱۸ میلادی بود. در آن دوران محتوای روی کارت ویزیت در یک طراحی یا نقاشی ساده و نام خلاصه شده بود.
● کاربرد کارت ویزیت
مهمترین سوالی که باید حین تصمیم برای سفارش کارت ویزیت از خود بپرسیم این است که کاربرد کارت ویزیت چیست؟ امروزه در کشور ما اصلیترین کاربرد کارت ویزیت اطلاعرسانی آرشیوی (و نه تبلیغاتی) است. یعنی قرار نیست کارت ویزیت برای شما مانند یک آگهی تلویزیونی، یک محصول (اعم از تجاری یا فرهنگی) یا خدمات را معرفی کند؛ بلکه اطلاعات یک شخص حقیقی یا حقوقی را به سادهترین و قابلدسترسترین شکل در اختیار مخاطب قرار میدهد.
این را نباید فراموش کرد که کارت ویزیت معمولا توسط خود شما یا نزدیکانتان به دست مخاطب میرسد، بنابراین میتوان روی شناخت اولیهای که نتیجه برخورد شما و مخاطب است حساب کرد.
اطلاعاتی که معمولا روی کارت ویزیت دیده میشود شامل نام و نشانی و راههای تماس است و گاه خدماتی که صاحب کارت ارایه میکند. اگرچه شما میتوانید کارت ویزیتهایی را مثال بزنید که صاحب آن، صفحه کارت را با یک بروشور اطلاعرسانی «اشتباه» گرفته است و تمام جزییات کار خود را روی آن درج کرده. نکته دقیقا در همین عبارت است: «اشتباه» گرفته است. اگر کاربری اطلاعرسانی آرشیوی را برای یک کارت ویزیت قایل باشیم باید به درج خلاصهترین و در عین حال کلیدیترین اطلاعات روی کارت ویزیت بسنده کنیم و خودمان را توجیه کنیم نباید هزینهای که برای سفارش کارت ویزیت میپردازیم را با استفاده بهینه از تمام مساحت کارت و درج تمامی اطلاعات ممکن، حلال کنیم!
بنابراین هر زمان که به صرافت داشتن کارت ویزیت افتادید، قلم و کاغذ بردارید و اطلاعات شخصی خود را به خلاصهترین شکل ممکن درآورید.
● محتوای استاندارد و بین المللی یک کارت ویزیت وبسایت خدمات چاپ به شما عرفی می کند:
محتوا و اطلاعاتی که می بایست روی کارت ویزیت شما درج شوند بستگی که نوع کار و حرفه شما دارد:
الف) فعالان عرصه خدمات عمومی فروشندگان، تولید کنندگان داخلی جهت فعالیت در داخل کشور:
اگر شما جزو این گروه هستید وبسایت "خدمات چاپ" به شما توصیه میکند که از یک کارت ویزیت دو رو استفاده نمایید که در یک طرف آن اطلاعات تماس شما (شامل موارد زیر) و در طرف دیگر فعالیت های شما (به شرح زیر) درج گردد.
1- اطلاعات تماس شامل:
-
نام شرکت ، موسسه...
-
لوگو یا آرم شرکت، موسسه...
-
شماره ثبت/پروانه فعالیت
-
کد اقتصادی
-
نام و نام خانوادگی
-
آدرس شرکت/موسسه...
-
تلفن ثابت (با قید کد شهر)
-
تلفن همراه
-
وبسایت
-
پست الکترونیک
2- فعالیت ها:
در هنگام درج فعالیت ها در پشت کارت ویزیت خود به این نکته توجه داشته باشید که کسی حوصله ندارد که ریز ریز فعالیت های شما را از روی کارت کوچک بخواند پس بهتر است با دقت و بررسی کامل حد اکثر پنج عنوان یا سه خط کوتاه از اهم فعالیت هایتان را درج کنید، همچنین می توانید به جای متن از تصویر یا تصاویر مرتبط استفاده کنید که گویای آن موارد باشد توجه داشته باشید که از شلوغ کردن سطح کارت ویزیت جددا خودداری نمایید.
ب) شخصیت های علمی-دانشگاهی، متخصصین، پژوهشگران:
این افراد معمولا در سمینارها،کنگره ها،کارگاه ها و متینگ های بین المللی اقدام به برقراری ارتباط با سایر هم نوعان خود که از داخل و خصوصا از کشور های دیگر هستند، نموده و نیازمند کارت ویزیتی میباشند که ضمن حفظ شخصیت علمی آنها محتوای مناسبی را ارائه کند، وبسایت " خدمات چاپ " به این افراد کارت ویزیت دو رویی را پیشنهاد می کند که یک طرف آن به زبان فارسی مشخصات (به شرح زیر) قید شود و در سمت دیگر همان مشخصات به زبان انگلیسی
مشخصات لازم:
1- نام و نام خانوادگی (دکتر...)
2- مقطع و رتبه علمی (فوق تخصص جراحی اطفال)
3- لوگو و نام مرکز یا دانشگاه محل فعالیت
4- خلاصه ای از جایگاه علمی خود در حد یک یا حداکثر دو خط (عضو هیات علمی...، رئیس گروه تحقیقات...)
5- آدرس کامل (ایران/تهران/...../دانشگاه...)
6- تلفن ثابت کامل (+98 21 ...)
7- تلفن همراه
8- وبسایت
9- ایمیل شخصی رسمی
وبسایت بزرگ "خدمات چاپ" شما را با انواع تکنولوژی ها و روش های تولید کارت ویزیت آشنا می کند و همچنین این امکان را برای شما کاربر محترم فراهم می کند تا ضمن آشنا یی با جنس های مختلف و ساز های گوناگون کارت های ویزیت و همچنین مشاهده نمونه های واقعی آنها همچون یک فرد با تجربه اقدام به سفارش کار خود نمایید،
از طرف دیگر جهت جلوگیری از سرگردانی شما در انتخاب یک فعال و ارائه کننده خدمات طراحی و چاپ، وبسایت خدمات چاپ لیستی از برترین و بهترین فعالان عرصه خدمات کشور را در اختیارتان میگذارد تا با صرف کمتین وقت و هزینه بهترین کارت ویزیت را داشته باشید.
● به کجا سفارش دهیم؟
اما طراحی کارت ویزیت را باید به چه کسی سفارش دهیم؟ البته پیش از پاسخ به این سوال باید به پرسش دیگری جواب بدهید: تا چه اندازه برای کیفیت یک کارت ویزیت ارزش قایل هستید؟
بسیاری از افراد فرآیند سفارش یک کارت ویزیت را شامل دو مرحله میدانند: سفارش حضوری یا تلفنی کارت به چاپخانه یا یک واسطه و تحویل آن، و اصولا سهمی برای کیفیت طراحی کارت خود در نظر نمیگیرند. غفلتی که تنها در زمان مقایسه جلوه بصری کارت خود با کارت ویزیت همکارشان که بسیار زیبا تر و چشم نواز تر جلوه می کند، از آن آگاه میشوند.
دوباره باز گردیم به پرسش ابتدای این پاراگراف: طراحی کارت ویزیت را باید به چه کسی سفارش دهیم؟ دایره کسانی که میتوانند وظیفه طراحی کارت ویزیت شما را بر عهده بگیرند بسیار گسترده است؛ مخصوصا در آستانه سال ۲۰۰۷ میلادی که سادگی امکان کار با یک نرمافزارهای طراحی و گرافیکی، بسیاری از افراد، از پسر خاله عزیزتان بگیرید تا مسئول تکثیر یک فروشگاه، را به این توهم انداخته است که میتوانند از عهده هر کار تصویری و گرافیکی برآیند.
اما اگر برای کیفیت بصری آنچه به عنوان کارت ویزیت کاری یا شخصی به دست مخاطبان خود می دهید ارزش قایل هستید، کارت ویزیت خود را به یک «طراح گرافیک» سفارش دهید. این دسته از افراد معمولا در «شرکتهای تبلیغاتی» یا «آتلیههای شخصی طراحی» مشغول به کارند.
با مراجعه به یک طراح گرافیک می توانید نمونه کارها یا البومهایی از کارتهای ویزیت را ورق بزنید و مورد مشابه به سلیقه خود را انتخاب کنید. پس از آن خواستهها و انتظارات خود از کارت ویزیت را با او در میان بگذارید. حتی به قطع، رنگبندی و نوع کاغذ مورد نظرتان نیز اشاره کنید.
اما در نهایت وظیفه طراحی کارت را به شخص وی بسپارید. فراموش نکنید همچنان که شما در رشته خود یک متخصص و خبره هستید و از بیمارانتان انتظار دارید که به گفته و عمل شما احترام بگذارند و آن را بپذیرند، یک طراح گرافیک نیز در حوزه کاری خود یک متخصص است که بدون شک بهتر از شمامیتواند در مورد جزییات یک کارت ویزیت اظهار عقیده کند. شما این اختیار را برای خود قایل باشید که هنگام مرور نمونه کارهای قبلی او، سبک و جزییات کاری او را بپذیرید یا به شخص دیگری مراجعه کنید. اما در صورت پذیرش، به طراح اعتماد کنید و او را در کار خود آزاد بگذارید.
بدون شک برای هر پزشک یا دندانپزشکی مطبوع تر است که طرح کارت ویزیت او، خاص و متعلق به شخص وی باشد. اما به این نکته نیز توجه کنید که برای داشتن یک کارت با طراحی زیبا و احتمالا منحصر به فرد باید هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی بپردازید. قبل از سفارش کارت این مساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و در صورتی که کیفیت کار چندان برای شما اهمیت ندارد، قید یک طراح گرافیک را بزنید و به مستقیما به یک چاپخانه یا مرکز تایپ و تکثیر مراجعه کنید.
● روشها چاپ
صحبت کردن از روشهای مختلف چاپ در شرایط حاضر که هر روزه فنآوریهای تازهتری در این حوزه ظهور می کنند خیلی دقیق و فنی نخواهد بود. اما میتوان تکنیکهای چاپ فعلی را در دو دسسه کلی تقسیمبندی کرد:
● چاپ افست و چاپ دیجیتال
الف) چاپ افست در کارت ویزیت
افست معمول ترین روش چاپ در ایران است که به دلیل سابقه نسبتا طولانی و تجربههای فراوانی که در سیستمهای آن انجام شده است به یکی از بهترین و ارزان ترین روشهای چاپ تبدیل شده است. بنای چاپ افست بر ترکیب رنگها بر اساس چهار رنگ آبی(C)، ماژنتا (M)، زرد (Y) و سیاه (K) است. شاخص عمومی افست تیراژ معمولا بالای سفارشات است که به طور معمول هزار نسخه است.
ب) چاپ دیجیتال در کارت ویزیت
روشی است شبیه اتفاقی که در پرینترهای رومیزی میافتد؛ با این تفاوت که ماده اثرگذار روی کاغذ پودر رنگی است که در اثر حرارت به صورت لایههای رنگ روی کاغذ می نشیند. حسن بزرگ چاپ دیجیتال سرعت فوقالعاده (در حد ساعت) و تیراژ دلخواه (و عموما پایین) سفارشات است. هزینه این چاپ در تیراژ برابر بسیار بیشتر از چاپ افست است.
کارتهای ویزیت عموما به روش افست چاپ میشوند، مگر اینکه سفارش دهنده مشمول محدودیت زمان باشد تا تیراژ محدودی از کارت را سفارش دهد. در این صورت چاپ دیجیتال به صرفهتر است.
● انتخاب نوع مقوا
کارتهای ویزیت بسته به نوع کاربرد در روی کاغذهای مختلفی چاپ میشوند. معمول ترین این کاغذها عبارتند از:
▪ مقوای کارتی:
عموما مقوا برای کارت ویزیت مناسب نیست، مگر به منظور صرفهجویی در هزینه
▪ مقوای گلاسه:
ضخامت ان متفاوت است. قیمت آن نسبت به انواع دیگر پایینتر است.
● مقوا با روکش ورنی داغ یا مات:
روکش ورنی جدا از افزایش جلوه و زیبایی، موجب اتسحکام و ماندگاری کارت شما میشود. اما وجه منفی آن، این است که امکان نوشتن روی این کارت وجود ندارد. در نتیجه برای کارت ویزیت مطب کاربرد ندارد، چراکه امکان درج وقت بیمار در پشت ان وجود ندارد.
▪ مقوای بافتدار (کتان):
این نوع مقوا سبکی، استحکام و زیبایی را به صورت توام دارد. قابلیت انعطاف دارد، پس حین خم شدن نمی شکند و امکان نوشتن روی ان وجود دارد. قیمت این نوع مقوا نسبت به موارد دیگر اندکی بیشتر است.
● مهم ترین ویژگیهای یک کارت ویزیت خوب :
جهت مطالعه ادامه این مطلب، اینجا کلیک بفرمایید....
امتياز : |
|
نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 14 |
|
برچسب ها :
محتوای کارت ویزیت ,
اطلاعاتی که باید روی کارت ویزیت درج شوند ,
چه چیزهایی روی کارت ویزیت چاپ شوند ,
کارت ویزیت تجاری ,
کارت ویزیت علمی ,
ویژگی های کارت ویزیت علمی دانشگاهی پژوهشی ,
اطلاعات شخصی کارت ویزیت ,
استراتژی طراحی کارت ویزیت ,
اصول کارت ویزیت ,
کارت ویزیت استاندارد ,
محتوای استاندارد کارت ویزیت ,
خدمات کارت ویزیت ,
کارت ویزیت بین المللی ,
کارت ویزیت انگلیسی ,
کارت ویزیت برای خدمات ,
کارت ویزیت جهت سمینار و همایش ,
[ ] [ 19:37 ]
[ اپراتور وبسایت خدمات چاپ ]
درباره :
جاپ فلکسو ,
چاپ افست ,
چاپ دیجیتال ,
تعداد بازدیدها از این مطلب: 9476
آنچه باید برای چاپ و تولید لیبل و برچسب دانست
خدمتی دیگر از وبسایت قدرتمند خدمات چاپ ایران
-
آیا به چاپ لیبل برای محصولات خود نیازمند هستید؟
-
-
آیا می خواهید ضمن چاپ و تکثیر برچسب مرغوب و نصب آنها خدمات خود را تبلیغ کنید؟
-
-
آیا در زمینه خدمات چاپ لیبل و بسته بندی فعالیت می کنید؟
-
-
آیا نمی دانید چه نوع لیبل و برچسبی و با چه نوع چاپ و روکشی مناسب کار و نیاز شماست ؟
پس با ما همراه باشید...
مصرف ليبل برچسب و بستهبندي: آگاهي از روند بازار و داشتن زيرساختهاي چاپ ديجيتال، زمينه لازم براي موفقيت شركتهاي فعال در ارايه اين خدمات را فراهم ميكند و آينده از آن كساني است كه خود را با شرايط جديد زودتر وفق داده و از فرصت موجود براي سرمايهگذاري روي موضوعاتي استفاده كنند كه در آينده بهترين فرصتهاي تجاري را براي آنها فراهم ميكند.

چاپخانههاي ليبل و برچسب با فرصتها و چالشهاي زيادي روبهرو هستند
تنوعخواهي بازار و پيشرفتهاي تكنولوژيك، چاپخانهداران ليبل را در حال حاضر و در آينده نزديك با فرصتها و چالشهاي زيادي رو به رو ميكند، چرا كه از اين دو فاكتور از يك طرف ميتوان در جهت ارايه خدمات نو و متناسب با ذوق و سليقه جديد مشتريان استفاده كرده و بازارهاي جديدي را به روي شركت باز كرد و از طرف ديگر به خاطر سرمايهگذاريهاي هنگفت مورد نياز دچار چالش و دردسرهاي سرمايهگذاري شد.
بازار خدمات برچسب و لیبل در ایران
در حالي كه بازار ليبل در سالهاي اخير از ثبات نسبي برخوردار بوده، بخشهاي جديدي به بازارهاي سنتي اضافه شده و در حال توسعه است كه از آن جمله به مواردي نظير: فيلم شرينك، بستهبندي انعطافپذير، ليبلهاي امنيتي، محصولات تبليغاتي و تا حدي RFID ميتوان اشاره كرد.
تاثير چاپ ديجيتال بر صنعت چاپ بر چسب و لیبل
بيترديد ابداع و توسعه چاپ ديجيتال در سالهاي اخير از مهمترين عوامل تحول در صنعت چاپ ليبل بوده است و عامل اصلي در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهي و تغيير تكنولوژي به حساب ميآيد كه چاپخانهداران ليبل را به بازنگري در استراتژيهاي بازاريابي و فروش ترغيب ميكند.
در 15 سال اخير، چاپ ديجيتال بيشترين سطح تغييرات و پيشرفت را شاهد بوده و امروزه هم اين مسير ادامه دارد.
براي مثال در آخرين نمايشگاه ليبل اكسپو كه در سال 2009 در بروكسل برگزار شد، يك تالار اختصاصي به سيستمهاي چاپ ديجيتال اختصاص داده شده بود و به مدت 4 روز پيدرپي برپا بود.
فنآوري چاپ ديجيتال، باعث حذف هزينه و زمانبري توليد پليت چاپ و مرحله آمادهسازي ماشين براي شروع عمليات چاپ شده و چاپخانهدار را قادر ميسازد كه به چاپ اقلام كم تيراژ و به خصوص با صرفه اقتصادي اقدام كنند.
امروزه امكان چاپ كم تيراژ، حتي براي آن دسته از چاپخانهداراني كه مشتريان پرتيراژ دارند، يكي از الزامات هر چاپخانه ليبل شمرده ميشود. با اين همه ورود فنآوري ديجيتال به يك چاپخانه، چالشهايي را به دنبال دارد كه از آن جمله ميتوان به آموزش پرسنل فروش درباره قابليتهاي چاپ ديجيتال اشاره كرد. ايجاد بازارهاي جديد براي چاپ ديجيتال مستلزم صرف وقت و به كارگيري نيروهاي توانمند است.
سرمايهگذاري روي سختافزار مناسب، بسيار اهميت دارد و براي بهرهبرداري درست از فرايند توليد، بايد از تجهيزات تكميلي پس از چاپ ، به منظور نهايي كردن پروسه توليد ليبل استفاده كرد.
ديگر فناوريهاي نوين تولید برچسب و لیبل
در دهه گذشته شاهد ورود ماشينهاي چاپ ليبلي بوديم كه از سرو موتور (Servo motors ) استفاده ميكردند. گرچه موتورهاي سرو، فنآوريهاي جديدي محسوب نميشوند، ولي زماني در ماشينهاي چاپ ليبل كاربرد پيدا كرده و باعث كاهش قيمت آنها شدند.
امروزه ماشينهاي معمولي داراي شفت و دنده براي حفظ موقعيت خود در مقابل ماشينهاي چاپ ليبل سروموتوري در تقلا هستند.
اين ماشينآلات بر اساس گفته سازندگانشان از محاسن متعددي برخوردارند كه از آن جمله ميتوان به سادگي و دقت رجيستر شدن اوليه و حذف اثر چرخ دنده و ساير نشانههاي ناخواسته اشاره كرد. البته ميزان ضايعات مواد در آنها به حداقل رسيده و زمان آمادهسازي ماشين به هنگام تعويض سفارش كاهش پيدا كرده است.
علاوه بر اين، به خاطر اتصال سروموتور به CPU، مشخصات تمام سفارشات چاپي در حافظه باقي مانده و استفاده دوباره از آنها را امكانپذير ميسازد.
بر اساس تخمين يكي از سازندگان ماشينهاي چاپ سروموتور، سهم بازار اين ماشينها از بازار چاپ ليبل حدود 25 درصد است، يعني از هر 4 چاپخانه، يكي داراي چنين ماشينآلاتي است. البته قيمت اين ماشينها نسبت به نوع معمولي آنها گرانتر است ولي در صورت نياز با هر تعداد سروموتور قابل تجهيز و بهرهبرداري است.
افزايش استقبال از اين ماشينآلات با شيب كندي ادامه خواهد داشت. البته ركود اقتصادي و كاهش اعتبارات مالي باعث شده كه چاپخانههاي كمتري به تهيه اين نوع از ماشينآلات اقدام كرده و به روزرساني تجهيزات خود را به زماني كه بازار رونق بيشتري داشته باشد موكول كنند.
به تازگي چاپ تجاري و محصولات فرهنگي با نزول چشمگيري مواجه بوده است كه از جمله دلايل آن ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
- مجلات و روزنامهها تا حد زيادي خوانندگان و آگهيدهندگان خود را از دست دادهاند، چرا كه مخاطبان عام آنها به خصوص جوانترها به رسانههاي الكترونيك توجه بيشتري داشته و بدين ترتيب آگهيدهندگان براي جلب نظر مخاطبان خود به راههاي ارزانتري روي آوردهاند.
- استفاده از تكنيكهايي نظير پست مستقيم نيز امروزه گران تمام شده و آگهيدهندگان ترجيح ميدهند كه به صورت آنلاين با مخاطبان خود در تماس باشند كه به مراتب ارزانتر تمام ميشود.
- چاپخانهداران تجاري نيز كه به طور سنتي از روش افست براي چاپ اقلام چاپي استفاده ميكردند، خود را در رقابت با چاپ ديجيتال ميبينند كه در انجام سفارشات كم تيراژ بسيار مقرون به صرفهتر و سريعتر است.
ليبلهاي چاپ افست در مقابل چاپ فلكسو
قول رايج در ميان كارشناسان و مختصصان چاپ آن است كه نصف سفارشات چاپ ليبل به روش افست و نصف ديگر آن به روش فلكسو انجام ميشود.
اما در سالهاي اخير با مقبوليت بيشتر ليبلهاي پشت چسبدار، ارزش و اهميت روش فلكسو نسبت به افست بيشتر شده است. هر چند كه در عمل همچنان قاعده ذكر شده در بالا صادق است.
نياز بيشتر به سفارشات چاپي رنگي در ابتدا غلبه فناوري افست را به روش فلكسو به دنبال داشت ولي خيلي زود فلكسو قدمهاي عقب مانده را جبران كرد و همچنان نسبت 50-50 براي دو فناوري افست و فلكسو حفظ شده است.
البته طراحان ليبل بهطور معمول در كارهاي خود از 6 يا 7 رنگ استفاده ميكنند كه چاپ آن توسط ماشينهاي رول كم عرض فلكسو- كه قابليت نصب 8 تا 12برج را به روي خود دارند- بسيار ساده است و اين در حالي است كه به روش افست كار سادهاي محسوب نميشود.
ديجيتال وارد عرصه چاپ برچسب ميشود
در روزهاي اول، اين قاعده كه براي انجام سفارشات كم تيراژ بايد از افست به طرف ديجيتال رفت، به دلايلي شامل بازار ليبل و بستهبندي نميشد. چرا كه در بازار ليبلهاي پشت چسبدار، واحدهاي تجاري زيادي كه تنها شامل يك يا چند ماشين چاپ فلكسو رول كم عرض بوده، فعاليت ميكنند.
مديران برند، كه در بازار بينالمللي فعاليت دارند، در هر بخش از بازار يا هر كشوري با الزامات مختص و ويژهاي براي محصولات ليبل روبهرو هستند و در نتيجه لازم است كه خطوط توليد بستهبندي و حتي آنهايي كه به توليد دايمي يك محصول خاص مشغولند، هر از گاهي ليبلها را تغيير دهند و در نتيجه با حجم انبوهي از ليبلهاي غيرقابل استفاده روبهرو ميشوند كه براي بازار خاصي توليد شده و ديگر به درد نميخورد. اينجاست كه اهميت چاپ ديجيتال و قابليت آن در توليد محدود ليبل مشخص ميشود.
براي درك اين موضوع كافي است در بازار آمريكا در يك سوپرماركت به سراغ قوطيهاي ربگوجهفرنگي برويم و در حالي كه تا همين اواخر تنها 2 تا 3 نوع رب گوجه فرنگي توليد ميشد، شاهد 15 تا 20 نوع مختلف از آن باشيم.
بنابراين با فرض ثابت بودن حجم مصرف، سفارشات پرتيراژ قبلي به چندين سفارش كوچكتر و با تيراژ كمتر تقسيم شده است.
روندهاي جهاني بستهبندي
نظير ديگر بخشهاي صنعت چاپ، بستهبندي نيز در سالهاي اخير تحت تاثير ركود اقتصادي قرار گرفته است. ارزش محصولات چاپ بستهبندي در سال 2008 حدود 80 ميليارد دلار بوده است. با توجه به ادامه ركود در سال 2009 و رشد نسبي در سال 2010، انتظار ميرود كه در سال 2013 به حدود 87 ميليارد دلار برسد.
در حالي كه توليد انواع بستهبندي نظير بستهبندي انعطافپذير، بستهبندي مقوايي، برچسب و ليبل در حال افزايش است، اما در چهار سال آينده با 9 درصد كاهش چاپخانههاي بستهبندي و صنايع تبديلي روبه رو هستيم.
توليد انواع محصول چاپ بستهبندي در يك كشور صرفنظر از محدوديتهاي فني و پروسه توليد، به عواملي نظير: دوام محصول در بازار، قوانين دولتي، هزينه مصرف انرژي، جايگاه و نقش خرده فروشي، اقتصاد جهاني و وضعيت توليد صادراتي آن بستگي دارد.
دوام محصول بستهبندي در دوران ركود اقتصادي فعلي بيش از همه مورد بحث بوده و در حالي كه خرده فروشيهايي نظير والمارت، به آن توجه دارند، از كاهش هزينهها و افزايش درآمد نيز غافل نيستند. بدين ترتيب تاكيد خردهفروشان بر استفاده از محصولاتي با بستهبندي بادوام در محورهاي زير قابل مشاهده است:
- استفاده از مواد قابل بازيافت در بستهبندي
- استفاده از شرينك ليبل براي بستهبندي قوطيها و بطريهاي آب
- استفاده از مواد بادوام در بستهبندي
- با كوچك شدن جعبه حاوي بستهبنديهاي خرد، سعي در كمتر آلوده شدن محيط زيست ميشود.
بستهبنديهاي مقوايي و كنگرهاي بيشتر از همه به خاطر جنس مواد مورد استفاده در اندازه آنها، با كاهش روبهرو بودهاند.
قوانين دولتي كه در ارتباط با لزوم استفاده از مواد بادوام در بستهبنديها تنظيم شده است، بيشترين تاثير را بر روي صنعت بستهبندي در سالهاي پيش رو خواهد داشت.
از ديگر موضوعات موثر بر بستهبندي، الزامات قانوني در مورد سلامتي مواد غذايي است. دسترسي به اطلاعات مربوط به اجزاي تشكيل دهنده مواد غذايي و خوراكي بسيار مهم بوده و ليبل يا بستهبندي اصليترين بسته براي انتقال اين اطلاعات هستند.
براي صرفهجويي در مصرف انرژي نيز، بايد سعي به توليد محصولات بستهبندي سبكتري شودكه محيط زيست را كمتر آلوده كنند. به خاطر هزينه بالاي انرژي مصرفي، در بعضي از مناطق سعي ميشود كه به جاي كاغذ از مواد پلاستيكي استفاده شود.
ثبات رنگ و مقاومت مركبهاي چاپ و ورنيهاي يووي در برابر عوامل آب و هوايي
پايداري ليبل در آب و هواي متفاوت
ليبلهايي كه در محيط بيرون هستند تحت تاثير عوامل جوي مختلفي همچون اشعه خورشيد، باد، باران و برف قرار دارند. علاوه بر اين كيفيت سطح چاپ در ميزان مقاومت مهم است. به عبارت ديگر كاغذ به نسبت لايه فيلم يا سطوح فلزي، طول عمر كمتري دارد.
مقاومت آب و هوايي چيست؟
عدم چسبندگي مركب و ورنيها، مشكلي است كه اغلب در چاپ روي سطوح غيرجاذب ديده ميشود. چسبندگي كافي، اولين شرط ضروري براي هر گونه مقاومتي محسوب ميشود. موسسه آلماني براي تعيين استاندارد(DIN) ، مقاومت آب و هوايي يا مقاومت جوي را اينگونه تعريف ميكند: «مقاومت جوي، پايداري روكشي را در اثر تماس با آب و هوا در مكان مشخص و در مدت زمان مشخص، شامل ميشود و نيز ميتوان عوامل مختلف- ولي قابل اندازهگيري- را براي آن نام برد. مانند تغييرات رنگ، تغييرات ته رنگ، گچي و پوسته پوسته شدن، تاول زدن و خوردگي سطح. اين تغييرات كه با استانداردهاي مختلفي بررسي و بيان ميشوند، در استانداردهاي مختلف لحاظ ميشود. با اين حال استانداردDIN فقط مربوط به نساجي و روكشهاي مربوط به آن است و براي سطوح چاپي وضع نشده است. بنابراين نياز به استاندارد ديگري احساس ميشود.»
شرايط اقليمي تكرارپذير نيستند
از آنجا كه آب و هوا بستگي به موقعيت مكاني، شرايط اقليمي، فصول مختلف و تغييرات سالانه دارد، در هر جايي آب و هوا متفاوت خواهد بود. به عبارت ديگر شرايط خاص آب و هوايي به دليل يكسان نبودن موارد مذكور، تكرارپذير نيستند. بنابراين براي ايجاد محيطي متشابه، نيازمند روشهاي ساختگي و ابزارهاي سنجش آب و هوا هستيم. منبع نوري براي اين امر، هواي سرد شده لامپ زنون به همراه دماي رنگ 5500 تا 6500 درجه كلوين است. فيلتر بايد بين منبع نوري و نمونه چاپي كه اشعه يووي را كاهش ميدهد قرار گيرد. درصد اشعه ماوراي قرمز كه از لامپ زنون ساطع ميشود، با فيلتر گرم كاهش مييابد.
اين آزمايش شرايط باران را به همراه رطوبت شبيهسازي ميكند كه زمان اسپري كردن در آن بايد يك دقيقه و زمان خشك كردن 29 دقيقه باشد. در طول زمان خشك شدن، دما نبايد از 40 درجه سانتيگراد (104 درجه فارنهايت) بالاتر رود و براي اسپري كردن فقط بايد از آب شيرين استفاده كرد و نبايد آب داراي نمكهاي فلزي باشد.
استاندارد آب و هوا
استاندارد 53166DIN ، ويژگي مراكز آب و هوايي را تعريف كرده است. ميزان مقاومت جوي به شرايط اقليمي و تاثير آن بر نمونههاي چاپ بستگي دارد و آن شرايط اقليمي بايد با تاثيرات مورد نظر در مرحله نهايي تاييد شود. طبق استاندارد 50019DIN ، مراكز آب و هوايي بايد بتوانند شرايطي مثل جو معتدل، مرطوب يا شرايط اقليمي كنار دريا را فراهم كنند. علاوه بر آن اطلاعات جوي و تاثيرات محيطي بايد به صورت كمي و كيفي ثبت شود. همچنين استفاده از اطلاعات آب و هوايي نزديكترين ايستگاه هواشناسي توصيه ميشود.
در مراكز آب و هوايي كه داراي تاثيرات محيطي مخرب و فرساينده هستند، ميتوان نمونههاي استاندارد جوي را طبق استاندارد 50917 DIN تعيين كرد.
آیا آب و هوا عمر مركب را ميكاهد:
جهت مطالعه ادامه این مطلب، اینجا کلیک بفرمایید....
امتياز : |
|
نتيجه : 5 امتياز توسط 6 نفر مجموع امتياز : 10 |
|
برچسب ها :
چاپ برچسب ,
برچسب ,
لیبل ,
تولید برچسب برای فضای بیرون ,
تولید برچسب ضد آب ,
برچسب ضد آب ,
لیبل ضد آب ,
چاپ برچسب با دوام ,
چاپ لیبل مقاوم ,
تولید لیبل های مقاوم در برابر آفتاب و باران ,
برچسب های مقاوم در برابر نور خورشید و آفتاب ,
برچسب های مقاوم در برابر آب و هوا ,
چاپ لیبل و برچسب بادوام و مقاوم ,
مشاوره چاپ برچسب ,
مشاوره در زمینه لیبل ,
آموزش تولید لیبل و برچسب ,
آموزش چاپ لیبل و برچسب ,
خدمات چاپ برچسب ,
خدمات چاپ لیبل ,
بهترین چاپ لیبل ,
[ ] [ 13:16 ]
[ اپراتور وبسایت خدمات چاپ ]
درباره :
انواع روش های چاپ ,
چاپ افست ,
چاپ دیجیتال ,
تعداد بازدیدها از این مطلب: 4710
انواع چاپ کارت ویزیت
کارت ویزیت طــرح فلز طلائی
کارت ویزیت طرح فلز نقره ای
کارت ویزیت سفـــید صدفی
کارت ویزیت طــلائی متالیک
کارت ویزیت نقره ای متالیک
کارت ویزیت بــــــــژ متالیک
کارت ویزیت یاســی متالیک
کارت ویزیت کــــتان آلـمان
کارت ویزیت کتان پلاستیک
کارت ویزیت لمـــــینت مات
کارت ویزیت لمـــینت براق
کارت ویزیت شیشه ای مات و براق
امتياز : |
|
نتيجه : 4 امتياز توسط 4 نفر مجموع امتياز : 9 |
|
برچسب ها :
چاپ کارت ویزیت ,
انواع چاپ کارت ,
چاپ کارت شخصی ,
خدمات چاپ کارت ویزیت ,
کارت وزیت ,
[ ] [ 11:24 ]
[ اپراتور وبسایت خدمات چاپ ]
درباره :
انواع روش های چاپ ,
چاپ جوهر افشان ,
چاپ بنر و فلکسی ,
چاپ دیجیتال ,
فعالان برتر صنعت چاپ ایران ,
خدمات جانبی دستگاه های چاپ ,
خدمات کارتریج و تونر ,
خدمات چاپ جوهر افشان ,
خدمات چاپ دیجیتال ,
خدمات چاپ فضای باز (outdoor) ,
خدمات چاپ فضای بسته (indoor) ,
تعداد بازدیدها از این مطلب: 7715
درباره چاپ دیجیتال
جدیدترین تکنولوژی در خدمات چاپ ، دیجیتال می باشد هرچه زمان می گذرد این سیستم رشد بیشتری پیدا می کند و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک جایگزین دیگر روش های چاپ شود از جمله مهمترین ویژگی های چاپ دیجیتال این است که به خدمات دهنده آن این امکان را می دهد که هر کار چاپی را در هر تیراژی حتی یک نسخه ارائه نماید که این بسایر منحصر به فرد است اما از سویی دیگر این امر خود مشکل ساز است، چرا که این یعنی هزینه یک برگ با 10000 برگ فرقی نمی کند لذا با توجه به قیمت های مواد مصرفی در چاپ دیجیتال هزینه نهایی تمام شده آن در تیراژ های 1000 به بالا بسیار بیشتر از چاپ افست می شود به علاوه باید به این نکته مهم توجه داشت که کیفیت چاپ دیجیتال بسیار پایین تز از چاپ افست می باشد و کیفیت رنگ های آن نیز کمتر است.
در ادامه به بررسی هرچه بیشتر چاپ دیجیتال در وبسایت بزرگ خدمات چاپ می پردازیم امید است این آموزش برای شما مفید باشد.

تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال و روشهای سنتی چاپ مثل لیتوگرافی و چاپ افست، فلکسوگرافی، گراور، یا لترپرس در استفاده نکردن از پلیتهای چاپ است که در نتیجه مراحل آماده سازی پیش از چاپ سریع تر و ارزان تر هستند. مرسوم ترین روشها شامل چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هستند که پیگمنت یا تونر را بر روی زمینه های متنوعی همچون کاغذ، کاغذ عکاسی، کانواس یا بوم، چوب، فوم، شیشه، سنگ و ... مینشانند. در بیشتر فرآیندهای چاپ دیجیتال جوهر یا تونر همچون روشهای سنتی در داخل کاغذ نفوذ نمیکنند بلکه لایه نازکی بر روی سطح تشکیل میدهند و در برخی سیستمها ممکن است برای تثبیت آنها بر روی زمینه از مواد اضافی و پوششی که توسط فرآیندهای حرارتی یا تابش یووی افزوده میشوند نیز استفاده گردد.

چاپ دیجیتال یکی از روشهای تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و/یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام میشود. چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام میشوند برای تیراژهای کم تعداد جبران میشود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم میآورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار میگذارد.[۱] صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

چاپ دیجیتال با سایر روشهای چاپ مثل چاپ افست و یا لتر پرس دارای تفاوت اساسی است. برخی از این تفاوتها به شرح زیر است:
به دلیل حذف مراحل پیش از چاپ شامل لیتوگرافی، فرآیند چاپ دیجیتال کوتاه تر است
در چاپ دیجیتال هزینه چاپ به تعداد نسخههای چاپی ارتباطی ندارد و برای هر برگ چاپ شده مقدار ثابتی است
در این روش میزان مواد باطله شامل کاغذ و مواد شیمیایی کمتر است چون نیازی به رسیدن به رنگ و یا تنظیمات حین چاپ وجود ندارد
چاپ دیجیتال در هر دور چاپ می تواند تصویر و متن متفاوتی را چاپ کند چون در این روش از پلیت استفاده نمی شود
جهت مطالعه ادامه این مطلب، اینجا کلیک بفرمایید....
امتياز : |
|
نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5 |
|
برچسب ها :
Introduction to Digital Printing ,
چاپ دیجیتال ,
خدمات چاپ لیزرس دیجیتال ,
دیجیتال ,
چاپ دجیتال ,
چاپ لیزری دیجیتالی ,
خدمات چاپ لیزری ,
خدمات چاپ دیجیتال مرکبی ,
روش چاپ تونری ,
خدمات چاپ جوهر افشان ,
چاپ دیجیتال نوری ,
برترین خدمات چاپ دیجیتال ,
[ ] [ 14:4 ]
[ اپراتور وبسایت خدمات چاپ ]
درباره :
انواع روش های چاپ ,
چاپ دیجیتال ,
چاپ فضای بسته (indoor) ,
رفع مشکلات چاپ و چاپخانه ,
فعالان برتر صنعت چاپ ایران ,
تعمیرات دستگاه های چاپ ,
خدمات جانبی دستگاه های چاپ ,
خدمات مواد مصرفی چاپ ,
خدمات کارتریج و تونر ,
خدمات چاپ دیجیتال ,
خدمات چاپ فضای بسته (indoor) ,
تعداد بازدیدها از این مطلب: 14963
آموزش تمیز کردن درام پرینتر - فارسی
برای اولین بار از وبسایت خدمات چاپ ارائه می گردد
چگونه می توانم درام واحد را پاک می کنم؟
توضیحات:
یکی از مهمترین روش های حل مشکلات کیفیت چاپ، تمیز کردن درام دستگاه به شرح زیر است:
در ابتدا دقت داشته باشید که درام پرینتر و اجزای آن بخش های کلیدی حساس و مهم پرینتر می باشند و همچنین گرانترین بخش هر چاپگر نیز همین قسمت میباشد لذا بهتر است کار تمیز کردن را به یک متخصص مجرب و مورد اعتماد واگذار نمایید.
احتیاط
آیا استفاده از مواد قابل اشتعال از هر نوع اسپری، و یا یک حلال آلی، / مایع که حاوی الکل یا آمونیاک برای تمیز کردن داخل و یا خارج از دستگاه است. انجام این کار ممکن است به آتش سوزی یا شوک الکتریکی می شود.
1- سوئیچ پاور دستگاه چاپگر را خاموش کنید. سیم برق را بکشید . خط تلفن برای اولین بار (برای کاربران MFC)، تمام کابل را قطع، و سپس کابل برق را از پریز برق AC جدا نمایید.
2- درب جلو دکمهگسترش را فشار دهید و سپس باز کردن قاب جلوی پرینتر است.

3- کشیدن دسته سبز واحد درام. کشوی درام پرینتر و سپس آن را بیرون بکشد تا آن را تا ثابت کنید.

4- رها کردن اهرم خاکستری قفل (1) است که در سمت چپ دستگاه است. بلند واحد درام و درام پرینتر به طور کامل از دستگاه خارج گردد با استفاده از کشیدن دسته سبز در واحد درام .

احتیاط
ما توصیه می کنیم که درام را در جایی مسطح و تمیز و بر روی کاغذ قرار دهید
ما توصیه می کنیم که کارتریج را در جایی مسطح و تمیز و بر روی کاغذ قرار دهید تا پراکندگی تونر مجب آلودگی محیط نگردد

در صورت پخش شدن تونر از آب سرد برای شستشو استفاده کنید
برای حمل درام صرفا دستگیره آن را نگه دارید
برای جلوگیری از مشکلات کیفیت چاپ، هرگز قسمت های سایه دار نشان داده شده در تصاویر را لمس نکنید.


دسته کارتریج تونر را نگه دارید و آن را از واحد جدا کنید و برای بقیه هم همین کارار تکرار کنید

احتیاط
برای جلوگیری از آسیب به دستگاه از الکتریسیته ساکن، الکترود نشان داده شده در تصویر را لمس نکنید

تبدیل واحد درام را با نگه داشتن دستگیره های سبز. اطمینان حاصل کنید که درام که چرخ دنده های واحد (1) در سمت چپ و دنده واحد درام "1" دورترین دور از شما قرار گرفته است. این اعداد را می توان بر روی چرخ دنده درام واحد مشاهده کرد.

با مشاهده یک برگه نمونه چاپ درامی را که به تمیز کردن نیاز دارد پیدا کنید

با چرخاندن دنده درام واحد به سمت خود سطح درام را بالا بیاورید (1).

سپس سطح درام را با یک سوآپ تمیز پاک نمایید
احتیاط
درام (drum) به لمس حساس است بنابراین آن را با انگشتان دست خود لمس نکنید.
سطح درام (drum) به تماس با یک شیء نوک تیز تمیز نیست.
هرگز آن را نشویید

درام ها با دست به سمت خود بچرخانید مطابق شکل بر روی هر درام در ناحیه دنده یک شماره درج شده دقت نمایید که هر درام در جای جود باشد

جهت مطالعه ادامه این مطلب، اینجا کلیک بفرمایید....
امتياز : |
|
نتيجه : 3 امتياز توسط 7 نفر مجموع امتياز : 16 |
|
برچسب ها :
تمیز کردن درام چاپگر ,
چاپگر ,
آموزش پرینتر ,
درام پرینتر ,
تمیز کردن چاپ ,
خدمات پرینتر ,
درام ,
آموزش تمیز کردن درام پرینتر ,
آموزش تصویری تعمیرات و خدمات چاپگر ,
خدمات چاپگر ,
کارتریج ,
تونر ,
تمیز کردن کارتریج ,
آموزش تصویری کاربا تونر پرینتر ,
اجزای پرینتر ,
تمیز کردن پرینتر ,
نظافت چاپگر ,
تمیز کردن ,
متخصص پرینتر ,
روش کار با دستگاه چاپ دیجیتال ,
[ ] [ 9:9 ]
[ اپراتور وبسایت خدمات چاپ ]
.:
Weblog Themes By
خدمات چاپ :.
|
|